Oct 24, 2010

Pembina Johan Futsal IPG Kampus Perlis


IPG Perlis, 23 Oktober – Persatuan Belia Islam Nasional (Pembina) IPG Kampus Perlis telah menghantar dua pasukan Futsal untuk menyertai Kejohanan Futsal IPG Kampus Perlis.
Dua pasukan tersebut terdiri daripada pasukan futsal senior dan pasukan futsal junior. Seramai 14 orang ahli dan sukarelawan Pembina IPG Perlis, iaitu 7 orang untuk pasukan senior dan 7 orang untuk pasukan junior  telah menyumbangkan tenaga untuk bermain di dalam pasukan futsal Pembina. 
Setelah mengharungi beberapa perlawanan, pasukan Futsal Senior Pembina IPG Perlis telah berjaya mendapat johan dalam kejohanan tersebut. Pada perlawanan suku akhir, mereka telah menang bergaya dengan jaringan 4-0. Pada perlawanan separuh akhir pula, mereka berjaya menumpaskan lawan dengan jaringan 4-2 dalam satu perlawanan yang sengit. Mereka meneruskan rentak cemerlang apabila mudah menewaskan lawan pada perlawanan akhir dengan jaringan 4-2. Manakala pasukan junior pula hanya berjaya mendapat tempat keempat setelah tewas di separuh akhir kepada pihak lawan dengan jaringan 1-3.
Walaupun tewas, namun pasukan junior telah menunjukkan semangat juang yang tinggi di dalam perlawanan tersebut. Pasukan senior pula mempunyai kelebihan melalui pengalaman bermain futsal di peringkat yang lebih tinggi.
Kejohanan futsal tersebut diadakan sempena Hari Gerko IPG Kampus Perlis dan berlangsung selama setengah hari bermula pukul 8.00 pagi hingga pukul 2.00 petang.



Sebahagian gambar aktiviti. Paparan penuh di laman facebook PEMBINA Perlis

No comments:

Post a Comment