Aug 31, 2009

Program Menghidupkan Ramadhan Bersama AlQuran

kem alquran
tentatif kem alquran

10 comments:

  1. InsyaAllah saya datang..._Rahman

    ReplyDelete
  2. Alhamdulilah. Ajaklah kwn2 lain klu ada kelapangan ya ke program ni..

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..slesai sudah program ini.. diharapkan semua peserta dapat terus mengaplikasikan ibadah-ibadah yang kita sama-sama laksanakan di program ini supaya ramadhan yang mendatang lebih bermakna dan diberkati oleh-Nya..
    InsyaAllah..

    ReplyDelete
  4. "Air kopi yang panas apabila diletakkan di kawasan persekitaran yang sejuk, maka kopi tersebut akan menjadi sejuk juga. itulah hukum termodinamik kedua yang mana berkaitan dengan kita sebagai seorang individu muslim. apabila kita berada dalam suasana berjemaah yang sentiasa menghidupkan syiar Islam, kita juga akan bersemangat untuk mengamalkan prinsip-prinsip Islam dlam kehidupan seharian"- petikan daripada kata-kata Saintis Pembina Perlis, Akhi Hamzah Sakeran

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah.. Semoga Ramadhan kali ini akan membawa dimensi baru dalam perkenalan kita terhadap Deen Islam itu sendiri. Bukan Deen yang bersifat 'aadah tapi Deen yang hidup membara di dalam jiwa, penuh dengan kemahuan yang sangat kuat (iradah qawiah) untuk mengamalkannya..

    ReplyDelete
  6. salam.
    pada pendapat ana, prgram sebegini harus dimampatkan lagi dgn pelbagai aktiviti contohnya seperti membanyakkan pengisian2 yg berunsurkan ilmiyah..

    ReplyDelete
  7. tahniah diucapkan kepada semua jawatankuasa kerana telah berjaya menjayakan program ini dgn sebaiknya

    ReplyDelete
  8. Wsalam Nurul Husna
    Sebenarnya program kita lebih bersifat praktikal..
    Pengisian telah pun banyak diberikan sewaktu Kem Pra Ramadhan tempoh hari.. Amali dalam menghidupkan Ramadhan bersama dengan Al-Quran itu yang diberikan penekanan sebenarnya, disamping berbuka puasa bersama dan berqiamulaill. Terima kasih dalam memberikan pandangan.. InsyaAllah kita akan memperkemaskan program ini lagi pada tahun hadapan..

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh Wamakfiratuh.
    Tahniah PEMBINA Perlis ana ucapkan kerana telah berjaya melakukan program berunsurkan ibadat seperti ini.. "ingatlah,sesungguhnya malaikat itu sentiasa ada bersama-sama orang yang menghadiri majlis ilmu". Barakallahu fiik. Syukran Jazilan.

    ReplyDelete
  10. Wa'alaikumsalam Amir.. Kepada Allah juga kita mengucapkan syukur.. Sentiasalah perbaiki diri kita dan ajak orang lain dalam berbuat kebaikan.. Moga akan lahir lebih ramai orang yang baik dan berbuat kebaikan di dalam masyarakat kita..

    ReplyDelete